مجتمع آموزشی ج .ا.ایران درکویته دبستان سلمان فارسی
  » انجمن اوليا و مربيان

  » 
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 52
بازدید کل : 167559
تعداد مطالب : 115
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: NazTarin.Com


درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
پيوند هاي روزانه
آرشيو مطالب
لينك دوستان
» انجمن اوليا و مربيان

به نام خداوند بخشنده و مهربان

از: مدرسه سلمان فارسی (ره)

به:مدیریت محترم مجتمع ج.ا.ا. در کویته

موضوع : گزارش انجمن اولیا مربیان  

 

انجمن اولیا مربیان روز دو شنبه مورخ 22 آبان 91 ، ساعت 10:00 قبل از ظهر الی 12:00 ظهر برگزار شد.                    

 

والدين و معلمان همواره به کمک هم سعي داشته اند روابط جدي و موثري ميان خود برقرار کنند، زيرا اکثر والدين و اولياي مدرسه هدف هاي مشترکي را در قبال کودکان و نوجوانان دنبال مي کنند. آنها مي خواهند به نوجوانان کمک کنند تا افرادي مستقل بار بيايند، از تعليم و تربيت صحيح برخوردار شوند، انسان هاي بي تفاوتي در جامعه نباشند و از نظر اخلا قي احساس مسووليت کنند. پس چرا خانه و مدرسه نتوانسته اند به طور موفقيت آميزي با هم همکاري کنند و به اين هدف هاي والا ي انساني برسند؟ داشتن معلمان با کفايت، تدريس اصولي، ارتباط صحيح با خانه، برگزاري جلسات مشاوره با اوليا و ايجاد فرصت هايي براي والدين به منظور آشنايي با مشکلا ت و مسائل مدرسه، از جمله انتظارات والدين از يک مدرسه مطلوب است

          افزايش ارتباط نزديک بين خانه و مدرسه فوايد فراواني دارد از جمله اينکه هم والدين و هم معلمان نشان داده اند که احساس احترام متقابل بين خانه و مدرسه، رضايت بيشتري را به وجود مي آورد. با اين حال گاهي اوقات معلمان و کادر آموزشي مدرسه فراموش مي کنند که والدين نيازمند به آنان هستند، چون بعضي از والدين کوششي در امر تحصيل فرزندانشان نمي کنند و کمتر به اين موضوع مي انديشند که آيا عملکردشان در قبال وضع تحصيلي فرزندان مناسب است؟

        به هنگام ارتباط رو در رو معلمان متناسب با موقعيت عمل مي کنند، بنابراين به وجود آوردن احساس مسووليت اوليه بر عهده مدرسه است. معلمان بايد احترام ويژه اي براي اوليا، نظريات آنان و شرکتشان در حل مسائل قائل شوند. يکي از متداول ترين و موثرترين روش ها براي جذب مشارکت والدين در امور مدرسه، توسعه انجمن هاي اوليا و مربيان در مدارس است. هدف از اين کار اين است که براي والدين و معلمان موقعيتي فراهم آيد تا با يکديگر ملا قات کرده و درباره مسائل تبادل نظر کنند. بنابراين معلمان مي توانند کمک کنند تا جلسه انجمن اوليا و مربيان براي والدين ارزشمند و مفيد باشد. به منظور، تسهيل مشارکت فعال و گسترده اوليا مدير آموزشگاه بايد امکان حضور تمام معلمان را فراهم نمايد و مطمئن شود که همه اعضا از هدف کلي جلسه برداشت مشترکي دارند معلمان و کادر آموزشي مدارس بايد براي برگزاري جلسه آمادگي لا زم را داشته باشند و مسائل مورد بحث را تعيين کنند و فضاي جلسه را به گونه اي مهيا سازند که اوليا احساس راحتي کامل نمايند، زيرا نقش انجمن به خصوص در حل و فصل مسائل تربيتي و آموزشي دانش آموزان حائز اهميت است. بنابراين معلمان بايد پيشينه گردآوري شده درباره يک کودک را به دقت مرور کنند و کارنامه اي از نتايج فعاليت هاي شاگرد را به اوليا ارائه دهند. روش هاي مشارکت والدين در مسائل مدرسه نبايد به گونه اي برنامه ريزي شود که فقط اوليا جواب گوي نيازهاي مدرسه باشند بدون آن که نيازهاي والدين در نظر گرفته شود. به منظور رفع اين مشکل و براي پاسخگويي بيشتر به نيازهاي اولياي علا قه مند به شرکت اوليا در جلساتي با حضور مسوولان مدرسه که در امور آموزشي کودکان موثر است، شرکت در برنامه هاي آموزشي که براي اوليا ارائه مي شود و نيز همکاري در حل مسائل شخصي کودکان، از جمله فعاليت هاي والدين در جهت موفقيت تحصيلي و تربيتي فرزندان است. براي والديني که با موقعيت هاي آموزشي راحت برخورد مي کنند و نيازشان اين است که در فرآيند تدريس شرکت فعال داشته باشند. فعاليت داوطلبانه ممکن است مناسب ترين راه حل باشد. به طور کلي مسوولا ن مدرسه نيازمند يافتن راه هايي هستند که جلسات اوليا و مربيان را به گونه  اي برگزار کنند که مجالسي براي سهيم شدن در امر تصميم گيري و حلمشکلات مدرسه باشد.


-         قرائت قرآن كريم توسط نور الله اسد الله دانش آموز كلاس ششم

-         اجراي سرود توسط گروه راهيان نور دانش آموزان كلاس ششم

-         سخنراني جناب آقاي مرادي ناظر محترم مدارس كه خلاصه آن به شرح زير مي باشد

ايشان در ابتدا با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت اوليا محترم، و هم چنين تشريف آوري آنها را خيرمقدم عرض نمودند. بعد فرا رسيدن ماه محرم الحرام، ماه پيروزي خون بر شمشير را تسليت گفتند. سپس گفتند پيرامون انجمن اوليا و مربيان و اهميت كه اين انجمن دارا است همه اوليا محترم مي دادند. معمولا همه ساله در آغاز سال تعليمي اين انجمن تشكيل مي شود. تا براي امورات آموزش و پرورش به بحث و مباحثه بپردازيم. در ابتدا از همه ي اوليا محترم تقاضا مي شود، در اين جلسه  تشريف  آوره و بعد چند تا از اوليا به عنوان نماينده انجمن اوليا ومربيان انتخاب مي شوند.اين نماينده ها جلسات مستمر در طول سال تحصيلي با اوليا مدرسه  برگزار مي كنند. و با هم در رابطه ي  پيشبرد تعاليم  به مشورت مي پردازند. و بعد آيه شريفه ي " و امرهم شوري بينهم" را قرائت كرد. و مشورت در اسلام را امر مهم دانست. و گفت ما هم بايد براي تعليم و تربيت فرزندان مان وقت صرف كنيم. و براي موفقيت بيشتر آنها مشورت كنيم. تا فرزندان مان آينده درخشان تر داشته باشد.  

 

و همچنين خدمات شايان مدارس جمهوري اسلامي ايران در كويته پاكستان را مختصراً خدمت اوليا محترم عرض كردند. گفتند در سال گذشته طرح سلامت كه يكي از پر هزينه ترين كارها بود براي دانش آموزان اجرا كرديم (معاينه ي كلي جسم، آزمايش خون ،‌مشخص كردن گروه خوني و واكسن هيپاتيت B )،  تجهيزآزمايش گاه ، كار گاه كامپيوتر و تخته هوشمند مدارس ما را مجهز كردند. وهم چنين قدرداني فراواني از جناب آقاي كاظمي مدير سابق مدارس جمهوري اسلامي ايران در كويته پاكستان كرد. كه خدمات فراواني براي ما انجام داد.

و نيز گفت ما نبايد فقط به اين اكتفا كنيم كه بچه هاي مان  به مدرسه مي رود همه ي اين هزينه هاي كه صورت مي گيرد ما بايد يك نتيجه مطلوب بدست آوريم. و هم چنين از اوليا محترم تقاضا كرد بايد اوليا با مدرسه دست به دست هم بدهند برنامه هاي يك نواخت و يكسان داشته باشد.  و در خانه هر آنچه را كه در مدرسه آموخته اند بايد يك مرور داشته باشند. دانش آموز متوجه مي شود كه در مدرسه معلم او را زير نظر دارد و در خانه پدر و مادر. اين برنامه دست به دست هم مي دهند و بچه ها در طول يك سال با نتيجه خوب بالا مي رود.  ونيز گفت شما اوليا محترم در خانه يك برنامه ريزي دقيق داشته باشيد كه بچه ها هم وقت تفريح داشته باشندو هم به درس هاي شان رسيدگي كنند.  

و در پايان شخنانش را با فعاليت هاي مديريت جديد مدارس جمهوري اسلامي ايران در كويته جناب آقاي كريمي  خاتمه داد. ايشان گفتند دانش آموزان ما بعد از اخذ ديپلم مي تواند با بورسيه هاي كه براي آنها تهيه مي شوند، مي توانند  تحصيل شان را در ايران ادامه بدهند. و هم چنين گفت دانش آموزان ما در پايان تحصيل شان صاحب  دو تا مدرك خواهد شد يكي از مدارس جمهوري اسلامي ايران و همچنين معادل آن را از نظام آموزشي پاكستان دريافت خواهند كرد. كه بتوانند تحصيل شان را هم درايران و هم در پاكستان ادامه بدهند. و در پايان با صلوات بر محمد و آل محمد و نيز دعاي خير براي سلامتي اوليا محترم و كادر اداري مدرسه سلمان فارسي سخنانش را خاتمه داد.  

 

 

 

-         سخنراني مديريت محترم مدرسه سلمان فارسي جناب آقاي سيد بشير حسين حسيني كه خلاصه آن به شرح زير مي باشد.

ايشان ابتدا سخنانش را با حديث از امام جعفر صادق (ع) آغاز كردند. " ميراثي كه يك بنده مؤمن مي تواند براي خدا بگذارد فرزند صالح است." سپس گفت: بنا به گفته ي  اين حديث تربيت فرزند صالح، يك امر بسيار مهم است.پس ما و شما وظايف سنگي در قبال فرزندان مان داريم. تا آنها را به نحو احسنت پرورش دهيم. و نگذاريم آنها به نابودي كشانده شود. و فراد مضري براي جامعه  باشند. و نيز گفت بهترين ارثي كه والدين از خود به جا مي گذارد تحويل فرزند صالح به جامعه است. فرزندان ما آينده سازان ملت ماست پس ما بايد نهايت تلاش مان را بگنيم.  تا آنها جامعه را آباد كنند. وافرادي مفيد براي جامعه اسلامي باشند.

چ

و مدرسه را نيز مكان مقدس محسوب كرد. و گفت  شعار ما در مدرسه تعليم و تربيت مي باشد. پس ما بايد دانش آموزان را به بالا ترين درجه تعليم و تربيت برسانيم. و از والدين تقاضا كرد تا براي اين امر هم، و به كمك هم ديگر نظري خاصي به فرزندان شان داشته باشند. و در تعاليم ديني بيشتر توجه داشته باشند. تا فردا در جامعه حرف براي گفتن داشته باشند و از دين و فرهنگ اسلام دفاع كنند.   

و گفتند شما والدين محترم بايد براي فرزندان تان برنامه ريزي دقيق داشه باشيد تا فرزندان تان وقت تفریح ،وقت درس خواندن و وقت رسيدگي به تكاليف شان را داشته باشند. اين وظفيه شما است كه به آنها نظارت داشته باشيد. و تنها به رفتن در مدرسه اكتفا نكنيد. شما هم وظيفه ي سنگيني در قبال فرزندان تان داريد. شما بايد هم از درس خواندن، خوراك، پوشاك و وسايل مورد نياز شان با خبر باشيد. بچه شما بايد تغذيه سالم داشته باشد. عقل سالم در بدن سالم است. بچه باید هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی سالم باشد. تا بتواند در زندگی خود موفق شود.

و در پایان از اولیا محترم تقاضا کرد که به فرزندان شان کمک کنند که در همه ی امور زندگی خود موفق و پیروز باشد. و بتوانند به یاری خدا و شما سروران خوب درس بخوانند. تا آینده سازان ملت ما باشند.  

-         سخنراني نمانیده معلمین جناب آقای علی باهنر که خلاصه آن به شرح زیر می باشد.   

-         ایشان گفتند انجمن اولیا مربیان و مدرسه یک هماهنگی برای پیشبرد بهتر دانش آموزان در راستای تعلیم و تربیت  می باشد. دو کانون مدرسه  و خانواده  همیشه در تلاش موفقیت بیشتر فرزندان شان هستند.

-         استفاده از اینترنت بخشی از فعالیتهای نسل امروزی می باشد.بر شماست که با نظارت بر فرزندانتان هنگام استفاده از اینترنت مواظب خطرات جانبی این تکنولوژی باشید.کودکان مثل نهالی می مانند که باید از همان ابتدا طوری تربیت شوند که در بزرگسالی با مشکلی مواجه نشوند و از همه مهمتر باید در نوجوانی و جوانی این نظارت دو چندان شود و چنین نباشد که فقط در کودکی نظارت و حمایت شوند اما در جوانی و نوجوانی رهایشان کنیم.

-         با بچه باید طوری رفتار شود که در خانه کاملا خود را راحت احساس کنند. و مشکلات شان را با شما در میان بگذارد.

-         بچه ها باید وسایل مورد نیاز شان کامل باشند تا در مدرسه دچار مشکل نشوند.

-         والدین باید دفاتر مشق بچه ها را در خانه نگاه کند. تا متوجه شوند مشق شان کامل است یا نه ؟

-         والدین باید هر ماه دو بار در مدرسه سر بزنند تا از حالت درسی آنها متوجه شوند.

-         با فرزندان تان همیشه مهربان باشید تا دچار مشکلات در زندگی نشود. و همکاری مستمر با آنها داشته باشید. و با آنها در کار ها مشورت کنید  

-         بچه های تان باید همیشه تمیز باشد تا در مدرسه مورد تمسخر قرار نگیرد.

-         به بچه های تان همیشه حرف های نیک بیاموزید. چون آنها از شما  یاد می گیرد. و به آن عمل می کند.   

-         وعده ی که شما به بچه های تان می دهید به آنها عمل کنید. و آنها را تشویق کنید.

-         پرهیز از عیب جویی، توهین و تبعیض در بین آنها.

-         با آنها همیشه مهربان باشید.

-         فرزندان ما امانت های الهی است که وظیفه ی درست تربیت کردن آنها را بر عهده داریم و از این امانت های الهی به بهترین وجه نگهداری کنیم .

تعیین اعضای انجمن اولیاء و مربیان که اسامیشان در پایین ذکر شده است . 

1- فاطمه                                         2- راضیه  

3- سکینه                                         4- معرفه  

5- راحیله                                         6- سید مرتضی

7- محمد                                          8- حسین  

در آخر جلسه با خواندن دعای بزرگ  فرج امام زمان (عج) توسط جناب آقای علی باهنر به پایان رسید.

 

با احترام

مدیر مدرسه سلمان فارسی

سید بشیر حسین حسینی

 


 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





»  نوع مطلب : <-PostCategory->
»  نوشته شده در جمعه 26 آبان 1391برچسب:, توسط سید بشیر حسین حسینی | لينك ثابت |

» عناوين آخرين مطالب ارسالي